HOE-WERKT-GOOGLE

HOE WORDT MIJN WEBSITE GEVONDEN IN ZOEKMACHINES?

HOE WORDT MIJN WEBSITE GEVONDEN IN ZOEKMACHINES

 

HOE WORDT MIJN WEBSITE GEVONDEN IN ZOEKMACHINESDe meesten van ons weten wel dat de zoekmachine Google bestaat en dat het belangrijk is dat hun website gevonden wordt in die grootste zoekmachine ter wereld.

Echter, hoe werkt dat nu precies? Je zit met de vraag: HOE WORDT MIJN WEBSITE GEVONDEN IN ZOEKMACHINES
Stel je hebt een website over je rijschool, maar als je het woord “rijschool” intikt kom je je eigen website niet tegen in de zoekresultaten, wel die van je concurrenten.

DAT is inderdaad iets wat je liever niet wilt weten, of toch?

Om te begrijpen hoe dit komt, dient met eerst te begrijpen hoe deze zeer complexe maar ingenieuze zoekmachine werkt en welke factoren nodig zijn om jouw website hoger te laten verschijnen in de zoekmachine.

1. is de site zoekmachine vriendelijk samengesteld
2. hoe lang is de site al online
3. is de site reeds vaak bezocht
4. hoeveel linken zijn er van en naar deze site door relevante sites
5. is de site gebruiksvriendelijk en aantrekkelijk
6. is de tekst en inhoud afgestemd op de relevante zoekwoorden
7. is er veel concurrentie met drukker bezochte sites

De start is dus dat een site zoekmachine vriendelijk werd aangemaakt, ook wel zoekmachine optimalisatie genoemd of SEO ( Search Engine Optimization ).
Daarnaast zal het, zonder de boost van een Google Adwords Campagne, een hele tijd duren eer de zoekmachines de nieuwe website, belangrijk genoeg
achten om ze te laten verschijnen in de zoekresultaten, laat staan hoog in de zoekresultaten.

Wat kan ik doen om mijn site sneller, hoger in de zoekresultaten te krijgen? 

De snelste en meest effectieve manier is het opstarten van een Google Adwords Campagne.

Hiermee worden je advertenties, welke een onderdeel zijn van een Adwords Campagne, op de eerste zoekpagina’s weergegeven, zodra je doelgroep naar je diensten op zoek is en een van je zoekwoorden intikt. Net zoals bij het laten plaatsten van advertenties in locale kranten en tijdschriften, zijn er kosten verbonden aan het laten opstarten van een Google Adwords Campagne.

Enerzijds de kosten het opzetten van de basis campagne met bijbehorende advertenties.
Het kostenplaatje is hier afhankelijk van hoeveel verschillende producten en/of diensten je op deze manier onder de aandacht van je doelgroep wenst te brengen.

Anderzijds er de kosten per keer dat een geïnteresseerde op je advertentie klikt en dus op je website terecht komt. Wordt er niet op geklikt betaal je ook niets aan Google. Dit kostenplaatje heb je zelf onder controle. Je bepaalt vooraf met diegene die je campagne gaat opstarten hoeveel je maximum budget per maand mag worden. Eens je dus bv. Een aantal klikken hebt gehad waardoor je dagbudget opgebruikt is, stopt Google automatisch met het weergeven van je advertentie en gaat pas de volgende dag weer vertonen tot je dagbudget op is.

Hoeveel je betaalt per klik is afhankelijk van een aantal factoren:
1. hoeveel concurrentie heb je en hoeveel bieden die voor hetzelfde product of dienst
2. zijn je advertenties kort, krachtig en pakkend genoeg om je doelgroep naar je site te lokken
3. bied je genoeg om hoog te scoren met je advertenties
4. is je site geoptimaliseerd voor zoekmachines
5. is je site overzichtelijk en wekt de pagina waar ze na het klikken op komen voldoende interesse om verder te kijken en tot actie over te gaan

LogoLogics helpt je graag verder met het optimaliseren van je website of het opstarten van een Google Adwords Campagne. Vraag vrijblijvend naar de voorwaarden!
HOE WORDT MIJN WEBSITE GEVONDEN IN ZOEKMACHINE

Scroll Up
MEER INFO VRAGEN

WAAR MAG IK JOU MEE HELPEN?