EEN SEO TEKST SCHRIJVEN DIE WERKT

EEN SEO TEKST SCHRIJVEN DIE WERKT

Deze vraag wordt vaak gesteld en eerlijk gezegd, bestaat er niet zoiets als een “SEO” tekst!
Lees even verder, voor je deze tekst boos weg klikt, want je krijgt zo dadelijk tips die zullen werken.
Blind staren op wat de “perfecte” SEO tekst is, zal snel resulteren in het volproppen met bepaalde zoektermen. Dit zal je score in zoekmachines eerder benadelen dan verbeteren.

 

WAT BEDOEL JE DAN MET “PERFECTE SEO TEKSTEN” BESTAAN NIET?

SEO TEKST SCHRIJVEN DIE WERKT

Het antwoord op deze vraag vinden we enerzijds door logisch na te denken en anderzijds door de informatie en tips die Google zelf aan ons doorspeelt. Google geeft aan dat het vooral aankomt op content die echt interessant is voor de zoeker en die ook nog eens lekker leest.

Geef toe, hoe lang blijf jij lezen als er op onnatuurlijke manier, steeds weer een bepaald woord, te pas en te onpas, in de lap tekst zit, en je na een kwartier nog niet gevonden hebt wat je zocht? Juist, je haakt af en zoekt een artikel dat wel snel geeft wat je zocht.

Een prettig, vlot geschreven tekst, motiveert nu eenmaal om ook verder te lezen. Er bestaat dus geen standaard “perfecte SEO tekst”. Hij wordt pas redelijk perfect ( want geef toe “perfect” bestaat niet ), als je een prettig te lezen, en vooral to the point artikel, schrijft waar je doelgroep ook echt wat aan heeft.

 

MAAR ZIJN ER DAN GEEN RICHTLIJNEN VOOR HET SCHRIJVEN VAN SEO TEKST DIE WERKT?

Zeker, alleen staar je er niet op blind en ga vooral af op bovenstaande tips, ook al zijn dan niet “alle bolletjes groen” in de SEO module zoals die van Yoast SEO. Die “standaard” richtlijnen veranderen trouwens met de regelmaat van de klok, want Google past zich steeds weer aan als trends veranderen en zullen ze ook aanpassen.

 

SEO TEKSTEN SCHRIJVEN DIE WERKEN, ZO DOE JE DAT!

1. de titel beschrijft duidelijk waar de tekst over gaat.
2. de titel bevat het zoekwoord waarop je gevonden wilt worden.
3. gebruik zoekwoorden je doelgroep zoekt en interessant vindt.
4. schrijf tekst die echt interessant is voor je doelgroep.
5. zorg dat het zoekwoord, op een prettig lezende manier, een paar keer terugkomt.
6. gebruik slechts 1 x de h1 tag en meerdere h2 tags die je tekst overzichtelijker maken.
7. gebruik minstens 1 afbeelding die dezelfde naam/zoekwoord als naam heeft bij het uploaden.
8. vul de “alt tag” ( alternatieve tekst ) bij je afbeelding in met het relevante zoekwoord.
9. voeg interne linken toe in je tekst naar andere pagina’s in je eigen site.
10. verkrijg waardevolle backlinks van relevante sites die naar jou site verwijzen met een link.
11. leer begrijpen hoe de zoekmachines werken, zodat je daarop kunt inspelen.