EEN SEO TEKST SCHRIJVEN DIE WERKT

EEN SEO TEKST SCHRIJVEN DIE WERKT

Deze vraag wordt vaak gesteld en eerlijk gezegd, bestaat er niet zoiets als een “SEO” tekst!
Lees even verder, voor je boos deze les weg klikt, want je krijgt zo dadelijk wel tips die voor je zullen werken.
Iemand die zich blind staart op wat de “perfecte” SEO tekst is, zal snel vervallen in het volproppen van bepaalde zoektermen.
Rigide proberen een SEO tekst op te stellen, zal je score in zoekmachines vaker benadelen dan verbeteren.

WAT BEDOEL JE “PERFECTE SEO TEKSTEN” BESTAAN NIET?

SEO TEKST SCHRIJVEN DIE WERKT

Het antwoord op deze vraag vinden we enerzijds door logisch na te denken en anderzijds door de informatie en tips die Google zelf aan ons doorspeelt.
Google geeft aan dat het vooral aankomt op content die echt interessant is voor de zoeker en die ook nog eens lekker leest.

Geef toe, hoe lang blijf jij lezen als er op onnatuurlijke manier steeds weer een bepaald woord, te pas en te onpas in de lap tekst zit en je na een kwartier nog niet gevonden hebt wat je zocht?
Juist, je haakt af en zoekt een artikel dat wel snel geeft wat je zocht toch?

Daarboven motiveert een prettig, vlot geschreven tekst ook om verder te lezen.
Er bestaat dus geen standaard “perfecte SEO tekst”.
Hij wordt pas redelijk perfect ( want geef toe “perfect” bestaat niet ) als je een prettig te lezen en vooral to the point artikel schrijft waar je doelgroep ook echt wat aan heeft.

 

 

 

MAAR ZIJN ER DAN GEEN RICHTLIJNEN VOOR HET SCHRIJVEN VAN SEO TEKST DIE WERKT?

Zeker, alleen staar je er niet op blind en ga vooral af op bovenstaande tips, ook al zijn dan niet “alle bolletjes groen” zoals in de vorige video al besproken.
Die “standaard” richtlijnen veranderen trouwens met de regelmaat van de klok, want Google past zich steeds weer aan als trends veranderen.
Als ze merken dat er misbruik wordt gemaakt door marketeers, zullen ze ook zaken aanpassen die dit voorkomen.

SEO TEKSTEN SCHRIJVEN DIE WERKEN, ZO DOE JE DAT!

1. zorg dat de titel duidelijk beschrijft waar de tekst over gaat.
2. zorg dat de titel het zoekwoord bevat waarop je gevonden wilt worden.
3. onderzoek waar en naar welke zoekwoorden je doelgroep zoekt en interessant vindt.
4. zorg dat je content echt interessant is voor je doelgroep
5. zorg dat het zoekwoord, indien natuurlijk en passend overkomt in je tekst, een paar keer terugkomt.
6. gebruik slechts 1 x de h1 tag en meerdere h2 tags die je tekst overzichtelijker maken.
7. gebruik minstens 1 afbeelding die dezelfde naam/zoekwoord als naam heeft bij het uploaden.
8. vul de “alt tag” ( alternatieve tekst ) in met hetzelfde zoekwoord
9. zorg, indien van toepassing, voor relevante links naar andere pagina’s in je site.
10. zorg, indien op een natuurlijke manier verkregen, voor backlinks van relevante sites die naar jou site vewijzen met een link.
11. zorg dat je minimale kennis vergaart over hoe de zoekmachines werken, zodat je daarop kunt inspelen.

 

BUDGETWEBSITE ALL IN BESTELLEN

  • Vul hier het e-mailadres in waarop we je nu kunnen bereiken.
  • Telefoonnummer(s) dat we op je contactpagina moeten invoeren.
  • Geef hier je persoonlijke naam op aub.
  • Geef hier het volledige adres van je bedrijf op, zodat we dit op je contactpagina kunnen vermelden.
  • Vul hier je kvk nummer in aub. Dit is verplicht te vermelden op elke bedrijfswebsite. Indien je wenst dat je BTW nummer ook op je website komt, graag ook vermelden. Heb je deze nummers nog niet? Sla dit dan over en lever ze later aan.
  • BV: mijn-domeinnaam.nl ( .nl is de extentie ) en is inbegrepen in dit pakket. Wil je een .com of .eu of iets dergelijks kan dit ook mits een kleine opleg. Check eerst of je naam nog vrij is via: https://www.whois.com/whois/ voor je deze aanvraag bij ons doorgeeft aub. Weet je het nog niet of heb je advies nodig? Sla dit dan over. Tijdens vervolgcontact bespreken we dit graag met jou!
  • Geef hier je keuze template aan aub. In pricipe is elk template geschikt. De foto's en thema zijn slechts om de layout aanschouwelijk te maken. De sport layout kan dus evengoed voor een kapperszaak gebruikt worden enz.
  • Elke budgetwebsite kan in meerdere kleurenschema's worden opgeleverd. Geef hier aan welk kleurenschema wij voor jou dienen te publiceren.
  • Upload de tekstdocumenten ( eenvoudig kladblok max 1 A4 tekst zonder opmaak! ) naar dit formulier. Wij zorgen zelf voor de nodige professionele opmaak. Maak voor elke pagina een apart tekstdocument met de gewenste pagina naam bv: Home, Diensten enz. zodat wij direct zien welke tekst op welke pagina moet komen.
    Sleep bestanden hierheen of
    • Indien je reeds een logo hebt, upload het dan hier liefst in het EPS of AI bestand. Zo kunnen wij het zelf zonder kwaliteitsverlies op correct maat brengen voor toepassing in je website.
      Sleep bestanden hierheen of
      • Geef hier aan wat er precies in je logo moet komen qua naam en eventuele slogan, kleuren en uitstraling aub. Wij nemen contact met jou op i.v.m. meer details en overleg prijs.
      • Je kunt ook je algemene voorwaarden in PDF meesturen indien je deze hebt en ter download wenst aan te bieden op je contactpagina.
        Sleep bestanden hierheen of
        • Upload de foto's naar dit formulier. De foto voor de homepage of andere waar je de foto over de hele breedte van de pagina wenst te laten tonen,dient minstens 1920 px breed en 600 px hoog en van degelijke scherpe kwaliteit te zijn.
          Sleep bestanden hierheen of
          • CONFORM DE AVG WET DIENEN WIJ TOESTEMMING TE VRAGEN OM DEZE PERSOONSGEGEVENS TE VERWERKEN EN OP TE SLAAN ZOLANG NODIG IS OM JE VRAAG OF OPDRACHT TE VERWERKEN. WIJ VERKOPEN ZE ONDER GEEN BEDING AAN DERDEN. ZIE ONZE PRIVACYVERKLARING ONDERAAN DEZE WEBSITE.

          LET ME KNOW WHAT YOU NEED!

          English
            To comply to the GDPR laws we need your consent, We will only use this data to answer your questions or start a project if you want us to.
          • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

          WAAR MAG IK JOU MEE HELPEN?

            CONFORM DE AVG WET DIENEN WIJ TOESTEMMING TE VRAGEN OM DEZE PERSOONSGEGEVENS TE VERWERKEN EN OP TE SLAAN ZOLANG NODIG IS OM JE VRAAG OF OPDRACHT TE VERWERKEN. WIJ VERKOPEN ZE ONDER GEEN BEDING AAN DERDEN. ZIE ONZE PRIVACYVERKLARING ONDERAAN DEZE WEBSITE.
          • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.